סוגי הטיפול

טיפול במבוגרים

ישנן סיבות מגוונות בגינן אנשים פונים לטיפול. לעיתים מדובר בתחושה של דכדוך, חרדה, מחשבות שלא מרפות, לעיתים כתוצאה מהתמודדות עם פרידה, טראומה או משבר פתאומי. לעיתים סיבת הפניה אינה לחלוטין ברורה למי שפונה ובטיפול אנו מנסים לתת יחד מילים לתחושות של מצוקה או מועקה שמלוות את המטופל והוא שואף לשנותן.

 בטיפול אני מציעה מקום בו נוכל להתבונן ביחד על חייך, באופן אמפתי ולא שיפוטי, ולהבין יחד ממה נובעת המצוקה או הקושי ואיך אפשר לחתור לשינוי והטבה. לעיתים הטיפול הוא קצר-טווח ומסתיים לאחר מספר חודשי טיפול בו נעשית עבודה ממוקדת בתחום מסוים, ולעיתים הטיפול ארוך, ומאפשר תמיכה וליווי לאורך זמן, יחד עם התבוננות מעמיקה על חיי הנפש.

 מניסיוני אני יודעת שלא פשוט לפנות לטיפול, והפניה מלווה בהיסוס, ולא מעט שאלות. אני כאן זמינה בהודעה או ביצירת קשר טלפוני, ויכולה לסייע להפיג מעט מן החששות.

טיפול בילדים

הטיפול בילדים צעירים, שונה מטיפול פסיכולוגי במבוגרים. המצוקה מתבטאת פעמים רבות ברוגזנות, התפרצויות או פחדים. לעיתים נראה גם נסיגה בתפקודים שונים שכבר הושגו: כמו למשל, קושי בשינה, בשליטה בצרכים או בפרידה מהמבוגר.

 ילדים צעירים,  כמו מבוגרים, זקוקים למרחב בטוח בו יוכלו לבטא את עצמם ואת מצוקותיהם. יחד עם זאת, אופן הביטוי הוא שונה, פחות מילולי וישיר, ועל כן טיפול בילדים צעירים נעשה בד"כ באמצעות משחק. אחת מסגולותיו של המשחק היא שהוא מאפשר לילד להציג את רגשותיו בצורה שאינה מאיימת, מכיוון שכך הן מייצגות מישהו אחר ולא אותו. המשחק מאפשר גם יצירתיות, אותנטיות וחופש שלא תמיד מתאפשר בתפקוד היומיומי, וכך הוא כשלעצמו מהווה הרבה פעמים גורם מרפא.

בילדים מעט יותר בוגרים, הטיפול יכלול שילוב בין שיחה לבין משחק. שילוב זה יכול לאפשר גם  עבודה ממוקדת יותר סביב קושי ספציפי שהילד מרביא, ובכך לעזור לו להרגיש מובן ולחשוב יחד למה זקוק כדי להרגיש טוב יותר.

טיפול במתבגרים

גיל ההתבגרות הוא גיל מורכב, הכולל רצון בעצמאות לצד תלות בהורים שעדיין קיימת. בגיל זה עולה עיסוק רב במעמד החברתי, בגוף ובמיניות המתפתחת, בדרישות הלימודיות ועוד ועוד.  כל אלו גם יחד לא פעם גורמים לסערה רגשית, מצוקה או משבר. בטיפול בנוער אני מאפשרת לנער או לנערה מקום ומרחב בטוח להביא את הבלבול, את החרדה, את דאגות ואת הקשיים, שלא תמיד ניתן לשתף בהם את מעגל החברים או את ההורים, ובאופן זה לחוש שייכות, משמעות וצמיחה.

 טיפול פסיכולוגי בילדים ונוער מלווה לרוב בהדרכת הורים כתלות בגיל הילד ובצרכי הטיפול וההורים.

טיפול בהורות

להיות הורה זה התפקיד המורכב ביותר שאנו ממלאים לאורך חיינו, וכל זאת, מבלי ללמוד איך להיות הורה. אנו לעיתים נעזרים במודל ההורות שהיה בבית ילדותנו, ולעיתים מנסים לפעול הפוך מהאופן שבו גידלו אותנו, אך בעיקר מצוים בתהליך בלתי פוסק של ניסוי וטעיה. ריבוי של עצות בערוצי התקשורת, בספרי ההדרכה ובכתבות השונות, עשוי לבלבל אף יותר, להציף ולעורר יותר שאלות מתשובות.

לעתים אנו מתמודדים עם קשיים חולפים, מצליחים להתמודד בכוחות עצמנו ולעיתים, גידולו של ילד, מפגיש אותנו עם תסכול מתמשך. עם תחושה של אי הצלחה, של פספוס, של מרחק או כשלון. אז אנחנו מרגישים תקועים או לא מסופקים מההורות שלנו ומהפער בין איך שרצינו להיות לבין איך שאנחנו בפועל. במקרה כזה יתכן ונוכל להיעזר בטיפול רגשי שממוקד בעבודה על ההורות. הטיפול בהורות יכולה להיות במקביל לטיפול פרטני בילד אך לא בהכרח. ישנם מקרים שהמפגשים נעשים עם ההורים בלבד.

אני מאמינה כי טיפול בהורות הוא חשוב ומשמעותי לא פחות מטיפול פרטני עם הילד. האמונה שלי היא כי כאשר ההורה מקבל מקום עבור עצמו, מתחזק, וחש הורה "טוב דיו", הוא יכול להוות גם גורם מכיל ומשמעותי עבור ילדו.